مقالات

طرز تهیه بهترین نوشیدنی های تابستانی

نوشیدنی تابستانی

در این گرمای تابستان تنها چیزی که حال آدم را خوب می‌کند یک نوشیدنی تابستانی خنک است. همان‌طور که می‌دانیم نوشیدنی‌های زیادی هستند که هرکدام طعم و مزه منحصربه‌فرد خود را دارند. همچنین طرز تهیه هرکدام متفاوت است. اگر شما هم دوست دارید طرز تهیه چندین نوشیدنی تابستانی را یاد بگیرید تا بتوانید برای خودت یک تابستان خنک و دل‌چسب بسازید تا پایان متن با ما همراه باشد.

طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی

همان‌طور که اشاره کردیم نوشیدنی‌های زیادی وجود دارد که هرکدام نیز یک دستور متفاوت برای تهیه دارند. اکثر این نوشیدنی ها را در کافی شاپ ها، آبمیوه فروشی‌ها و … دیده و خورده‌ایم و گاهی اوقات فکر می‌کنیم تهیه این نوشیدنی‌ها نیاز به تجهیزات آشپزخانه صنعتی دارد. اما ما در این مقاله تعدادی از نوشیدنی های مفید برای فصل گرما و تابستان را گردآوری کرده و نحوه تهیه‌ی خانگی این نوشیدنی ها را بیان نموده‌ایم.

در ادامه به تعدادی از نوشیدنی تابستانی و یا بهتر است بگوییم نوشیدنی برای فصول گرم یا مناطق گرمسیر می‌پردازیم.

طرز تهیه نوشیدنی های تابستانی

֎ شربت شاه‌توت

برای تهیه این شربت ابتدا شاه‌توت‌ها را لایه‌لایه می‌کنیم سپس داخل قابلمه می‌ریزیم و به آن شکر اضافه می‌کنیم. بعد از اینکه به طور کامل پخت آن را صاف می‌کنیم. شربت باقی‌مانده را بگذارید خنک شود و بعد با آب سرد و یخ مخلوط و نوش جان کنید. خود شاه‌توت‌ها نیز مربا می‌شوند.

شربت شاه‌توت

֎ شربت آب‌لیمو با خاکشیر

خب تقریباً همگی با این شربت آشنایی داریم و می‌دانیم که به چه صورت درست می‌شود اما برای تأکید بیشتر، دوباره طرز تهیه آن را بیان می‌کنیم. آب ‌لیموی تازه را می‌گیریم سپس داخل یک ظرف می‌ریزیم و به آن شکر، آب سرد، یخ و خاکشیر اضافه می‌کنیم و حالا شربت آماده شد، بفرمایید یک شربت خنک و بسیار مفید خدمت شما دوستان عزیز.

֎ شربت آلبالو

شربت آلبالو از جمله شربت‌های خوشمزه‌ای است که طعم عالی دارد و ما را یاد کودکی‌مان می‌اندازد. برای تهیه این شربت ابتدا باید آلبالوها را داخل قابلمه بریزید و به آن‌ها شکر اضافه کنید. بعدازاین مراحل می‌گذاریم که آلبالوها بپزند. سپس شربت را صاف می‌کنیم و می‌گذاریم خنک شود. هنگامی که شربت خنک شد با آب سرد و یخ میل می‌کنیم.

شربت آلبالو

֎ شربت پنیرک

شربت پنیرک از آن مدل شربت‌ها با ظاهر عجیب است که نوشیدنی خنک برای مهمانی می‌باشد و به‌محض اینکه برای ما در مهمانی می‌آورند، دوست داریم مزه‌اش را امتحان کنیم. برای تهیه این شربت ابتدا باید گل پنیرک را به مدت 30 دقیقه در آب خیس کنیم تا عصاره گل خارج شود سپس آن را صاف کنیم. برای تهیه تخم شربتی که قرار است به شربتمان اضافه کنیم ابتدا باید آن‌ها را در آب بگذاریم تا خیس بخورند و به خود حالت ژله‌ای بگیرد. بعد انجام این مراحل فقط کافی این مواد را با هم ترکیب و با یخ میل کنیم.

شربت پنیرک

֎ شربت سکنجبین

بله مشخص است که همگی برای یک‌بار هم که شده طعم لذیذ سکنجبین با کاهو را چشیده‌ایم. حالا هم می‌خواهیم طرز تهیه شربت آن را بیاموزیم. برای تهیه شربت سکنجبین ابتدا به مقداری که می‌خواهیم شربت درست کنیم، آب داخل قابلمه می‌ریزیم سپس به آن شکر اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم روی حرارت شکر کاملاً داخل آب حل شود و حالت غلیظی پیدا کند. بعدازاین مرحله به این ترکیب نعنای تازه اضافه می‌کنیم تا شیره ما طعم نعناع بگیرد و کم‌کم سرکه سیب اضافه می‌کنیم. برای خوشمزه‌تر شدن سکنجبین سعی کنید از سرکه خانگی استفاده کنید. بعد که کامل شربت قوام آمد آن را صاف می‌کنیم و می‌گذاریم خنک شود.

֎ شربت گل محمدی

برای تهیه این شربت خوشمزه و عالی باید ابتدا گلبرگ‌های گل رز محمدی را از آن جدا کنیم. سپس آب را می‌گذاریم جوش بیاید. وقتی آب جوش آمد روی گلبرگ‌ها می‌ریزیم سپس روی آن‌ها را به مدت 24 ساعت می‌پوشانیم. این کار باعث می‌شود رنگ و طعم گلبرگ‌ها داخل آب شود. بعد از گذشت زمان لازم، گلبرگ‌ها را صاف می‌کنیم و به عصاره درست‌شده شکر اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم روی حرارت تا کاملاً حل شود. وقتی شرکت حل شد به شربتمان جوهر لیمو  اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم خنک شود. شربت آماده است. نوش جان

֎ آب زرشک خانگی نوشیدنی تابستانی خوش طعم

برای درست‌کردن این نوشیدنی تابستانی خوش طعم ابتدا زرشک سیاه را در یک ظرف شیشه‌ای بریزید. سپس به مدت 24 ساعت بگذارید داخل آب خیس بخورد. بعد از گذشت این زمان زرشک و آب را داخل مخلوط‌کن بریزید و به مدت 30 ثانیه آن‌ها را مخلوط کنید. سپس ترکیب خاصی را صاف کنید و آب زرشک آماده است. آن را داخل ظرف بریزید و نوش جان کنید.

آب زرشک خانگی نوشیدنی تابستانی خوش طعم

֎ شربت نارنج

برای تهیه این نوشیدنی تابستانی خوشمزه ابتدا شکر و آب را داخل قابلمه بریزید و حرارت دهید تا شکر به طور کامل در آب حل شود. بعد آنکه شکر حل شد شعله را کم می‌کنیم تا ترکیب شکر و آب به غلظت مناسب برسد. پس از گذشت نیم ساعت آب نارنج را به قابلمه اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم خوب قوام بیاید. چند دقیقه آخر به ترکیب، پوست پرتقال رنده‌شده اضافه و شعله را خاموش می‌کنیم. سپس شربت را صاف می‌کنیم و می‌گذاریم خنک شود.

شربت نارنج

֎ اسموتی طالبی

قبل از هر چیزی باید بگویم برای تهیه اسموتی نیاز به بلندر صنعتی نداریم و فقط داشتن یک مخلوط کن خانگی با قدرت مناسب برای ما کافی است. برای تهیه این اسموتی لذیذ باید پوست طالبی‌ها را بگیریم، تکه‌تکه کنیم و داخل مخلوط‌کن بریزیم. بعدازاین کار شیر، بستنی والینی و یخ را داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم تا کاملاً یک‌دست شوند. سپس ترکیبات رو با هم مخلوط کنید و حالا اسموتی آماده است.

اسموتی طالبی

֎ معجون شیر پسته

برای تهیه این معجون شگفت‌انگیز ابتدا یک‌چهارم از شیر را با پسته و پودر هل داخل مخلوط‌کن ترکیب می‌کنید. بعدازاین مرحله سه‌چهارم شیر را داخل فریزر می‌گذاریم تا یخ بزند. سپس شیر‌های یخ‌زده را با ترکیبی که اول درست کردیم داخل مخلوط‌کن می‌ریزیم تا ترکیب شوند در انتها گلاب، عسل و ثعلب را به ترکیب اضافه می‌کنیم و کمی دیگر ترکیبات را داخل مخلوط‌کن ترکیب می‌کنیم تا یک‌دست شوند. معجون آماده است.

֎ اسموتی انبه و موز

ابتدا باید تکه‌های انبه و موز را داخل فریزر بگذارید تا کاملاً به بزنند. سپس شیر، موز یخ‌زده و انبه یخ‌زده را داخل مخلوط‌‌‌‌کن بریزید تا ترکیب شوند. بعدازاین مرحله اسموتی را تزیین کنید و میل بفرمایید.

֎ شربت ریواس

برای تهیه این شربت جذاب ابتدا باید ریواس‌ها را پاک کنید، پوستشان را بگیرید، خودشان کنید و داخل یک ظرف پرازآب بریزید و کامل بشوییدشان. در مرحله بعد ریواس حالا را در قابلمه ریخته و همراه با آب روی شعله کم بگذارید تا عصاره ریواس وارد آب شود. اگر هنگام حرارت ریواس‌ها کف کردند، کف‌ها را بگیرید تا شربت شفاف‌تر شود. سپس وقتی ریواس‌ها نرم شدند آن‌ها را داخل صافی بریزید تا صاف شود. سپس داخل آب واریس شکر بریزید و بگذارید مجدداً روی حرارت تا شکر به طور کامل حل شود. در حین حرارت دیدن عصاره به آن آب‌لیمو ترش اضافه کنید سپس حرارت را خاموش کنید و بگذارید شربت خنک شود. حالا می‌توانید با کمی آب سرد و یخ میل کنید.

֎ شربت بهارنارنج

برای تهیه این شربت آب و شکر را روی حرارت بگذارید تا کاملاً شکر حل شود. بعدازاین مرحله بهارنارنج، گلاب و زعفران ساییده‌شده را به محلول شکر و آب اضافه کنید. وقتی که این ترکیب کاملاً مخلوط شد به آن لیموترش اضافه کنید و پس از مدتی ظرف را از روی شعله بردارید تا شربت خنک شود. حالا می‌توانید نوش جان کنید.

֎ شربت زردآلو

برای تهیه این نوشیدنی تابستانی ابتدا زردآلوها را کامل بشورید و داخل قابلمه بریزید و به آن شکر اضافه کنید و بگذارید روی حرارت تا زردآلوها نرم شوند. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه کمی دیگر شکر، میخک، دارچین و لیمو به ترکیبات اضافه می‌کنیم و حدود پنج دقیقه می‌گذاریم بجوشد. سپس حرارت را خاموش کنید و بگذارید خنک شود. بعد ترکیب را صاف کنید و حالا شربت آماده است.

شربت زردآلو

֎ شربت نعنا

ابتدا برگ نعنا را جدا کنید و بشورید. سپس  شکر را با آب داخل قابلمه بریزید و بگذارید روی حرارت تا شکر کاملاً حل شود. وقتی محلول آب و شکر به غلظت مناسب رسید، نعمت‌ها را به آن‌ها اضافه کنید و در آخر عرق نعنا، آب‌لیمو و رنگ خوراکی اضافه می‌کنیم و می‌گذاریم کمی دیگر این ترکیبات بجوشند. سپس زیر شعله را خاموش کنید روی قابلمه یک‌پارچه تمیز قرار دهید و به مدت ۱۲ ساعت بگذارید این ترکیبات خوب با هم مخلوط شوند. پس از این مرحله شربت را صاف کنید و بگذارید خنک شود.

֎ شربت دارچین

برای تهیه این شربت خوش‌طعم دارچین را با شکر داخل قابلمه بریزید و بگذارید روی حرارت بجوشد. بعد که شکر حل شد و به غلظت مناسب رسید. ترکیب را صاف کنید و بگذارید خنک شود. نوش جان

֎ آیس تی شیرین

برای تهیه این نوشیدنی تابستانی ابتدا جوش شیرین را داخل یک ظرف بریزید و بعد به آن آب جوش و چای کیسه‌ای اضافه کنید. پس این مرحله روی ظرف با یک‌پارچه تمیز بپوشانید و بگذارید حدود ۱۵ دقیقه بماند. وقتی زمان مربوطه گذشت پارچه را از روی ظرف بردارید، چای کیسه‌ای را خارج کرده و به ترکیب شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر حل شود. سپس بگذارید آیس‌تی خنک شود.

آیس تی شیرین

֎ شربت توت فرنگی

برای تهیه این شربت دل‌چسب ابتدا توت‌فرنگی‌ها را بشورید و کلاهکشان را جدا کنید. سپس آن‌ها را خورد کنید و با شکر و آب‌لیمو داخل مخلوط‌کن بریزید. تا خوب میکس شوند. بعد از اینکه مخلوط یک‌دست شد به آن مقداری آب اضافه کنید و دوباره ترکیبات را مخلوط کنید. وقتی حسابی یک‌دست شد، دوره توت‌فرنگی را صاف کنید، داخل لیوان بریزید و میلی کنید.

شربت توت فرنگی

֎ آیس لاته

 به قهوه اسپرسو شکر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا شکر کاملاً حل شود. یک لیوان بردارید و داخل آن چندتکه یخ بریزید سپس ترکیب قهوه و شکر را به آن اضافه کنید. حالا شیر را اضافه کنید و میل کنید. بخاطر داشته باشید که برای داشتن یک قهوه اسپرسو شما نیاز به دستگاه اسپرسوساز دارید اما اگر این دستگاه را نداشتید می‌توانید از فرنچ پرس، یا قهوه های دمی دیگر استفاده نمائید. همچنین می‌توانید از قهوه فوری نیز استفاده نمائید.

نوشیدنی تابستانی راهی برای فرار از گرما

همان‌طور که اشاره کردیم در هوای گرم تابستان این نوشیدنی‌های خنک هستند که ناجی ما می‌شوند. انواع مختلف نوشیدنی وجود دارد که تهیه هرکدام روش مخصوص به خود را دارد. ما در این مقاله از سری مقالات بازرگانی وزیری به تعدادی از این نوشیدنی‌های جذاب تابستانی اشاره کردیم. نوشیدنی تابستانی نه تنها باید به خنک شدن و پایین آمدن دمای بدن ما کمک کند بلکه باید موجب از دست دادن آب کمتری از بدن ما شود. هر چند این نوشیدنی ها برای ما مفید هستند اما در فصل تابستان حتما به میزان کافی آب بنوشید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *