مقالات

طرز تهیه آیس پک خانگی خوشمزه، راحت و آسان

طرز تهیه آیس پک خانگی

از قدیم‌الایام تا به امروز تهیه و سرو دسر‌های خوشمزه در بین مردم ایران رواج داشته است. امروز شما را با طرز تهیه آیس‌ پک خانگی و انواع آن آشنا خواهیم کرد که توسط یک جوان خوش‌ذوق ایرانی ابداع شده است و در تمام دنیا سر‌و‌صدا به راه انداخته و توانسته در مدت کوتاهی به شهرت جهانی برسد. این دسر خوش‌مزه آیس پک نام دارد که با انواع میوه و بستنی و شکلات و مغز گردو و یا آجیل و مغز پسته و … تهیه می‌شود. در ادامه‌ دستور‌العمل و آموزش آیس پک به صورت خانگی برای طعم های پرطرفدار را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم تا بتوانید به راحتی این دسر را در طعم‌های متنوع تهیه و نوش‌جان کنید.

چگونه آیس پک درست کنیم ؟

آیس پک دسری خوشمزه و پرطرفدار بوده و بسیار از افراد علاقه به تهیه آن دارند. برای بسیاری از افراد سوال چگونه آیس پک درست کنیم بی جواب مانده اما ما در این مقاله قصد داریم تا طرز تهیه آیس پک خانگی مشابه بستنی فروشی ها و یا کافی شاپ ها را برای شما قرار دهیم. بخاطر داشته باشید که استفاده از تجهیزات آشپزخانه صنعتی موجب خوشمزه شدن آیس پک نمی‌شود و فقط سرعت کار را بالا می‌برد. پس می‌توان گفت طرز تهیه آیس پک خانگی با غیر خانگی تفاوت چندانی نداشته و ذوق و سلیقه شما می‌تواند دسری زیباتر و خوشمزه تر نیز برای شما فراهم نماید.

در کافی شاپ ها، بستنی فروشی ها و … از شیکر صنعتی نیز استفاده می‌کنند اما شما در صورت نداشتن شیکر از مخلوط‌کن استفاده نمائید به همین دلیل طرز تهیه آیس پک خانگی با مخلوط کن برای شما تهیه شده است. در ادامه به آموزش آیس پک های پرطرفدار پرداخته‌ایم پس تا انتها با ما همراه باشید.

֎ آیس‌ پک موزی

ترکیب بستنی و میوه و چندین خوراکی خوشمزه دیگر هر کسی را وادار به تهیه و امتحان این دسر پر‌طرفدار می‌کند. در ادامه طرز تهیه آیس‌ پک موزی را به شما دوستان عزیز آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای طرز تهیه آیس‌ پک خانگی موزی مناسب چهار نفر:

  • بستنی وانیلی 200 گرم
  • شیر پر‌چرب یک قاشق سر‌پر غذا‌خوری
  • موز 2 عدد
  • عسل یک قاشق غذا خوری
  • خامه فرم گرفته به میزان لازم
  • میوه های دل‌خواه و سس شکلات(اختیاری)
آیس‌ پک موزی

طرز تهیه آیس‌ پک موزی

برای شروع موز‌ها را پوست بگیرید و یک عدد از آن‌ها را با مقدار شیری که در بالا ذکر شد داخل میکسر بریزید تا کاملا مخلوط شود (توجه داشته باشید این ترکیب نباید شل و آبکی شود). سپس نصف بستنی را همراه با عسل به ترکیب موز و شیر داخل مخلوط‌کن اضافه می‌کنیم. در ادامه‌ی کار با هر نوع میوه دل‌خواهی که مورد علاقه شماست اطراف و ته ظرف سرو دسر را تزیین کنید (می‌توانید لیون را به مدت 2 الی 5دقیقه داخل فریزر بگذارید تا طرح شما به‌هم نریزد). در ادامه می‌بایست موز دیگر را تکه تکه کرده و شروع به پر کردن ظرف دسر کنید.

 برای این کار ابتدا مقداری از بستنی باقی مانده را داخل ظرف می ریزیم و سپس چند تکه موز و این روند را تا زمای که بیشتر از نصف ظرف ما پر شود ادامه می‌دهیم. در آخر ترکیب شیر و بستنی و عسل و موز داخل مخلوط‌کن را روی مواد داخل ظرف دسر می‌ریزیم و سپس خامه فرم گرفته را روی تمام مواد می‌پوشانیم در انتها با میوه‌های دل‌خواهتان می‌توانید دسر‌تان را تزیین و نوش‌جان کنید.

֎ آیس‌ پک توت فرنگی

شما در هر فصلی که باشید دوست دارید از میوه‌های آن فصل لذت کافی را ببرید و از آن‌ها دسر‌های خوش‌مزه درست کنید. توت‌فرنگی یکی از پرطرفدار‌ترین میوه‌های فصل بهار و تابستان است و ما در این قسمت شما را با طرز تهیه‌ی آیس‌پک توت‌فرنگی آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه آیس پک توت فرنگی مناسب چهار نفر:

  • بستنی وانیلی 200 گرم
  • شیر پر‌چرب یک قاشق سر‌پر غذا‌خوری
  • توت فرنگی به میزان دل‌خواه( دو الی سه لیوان)
  • عسل یک قاشق غذا خوری
  • خامه فرم گرفته به میزان لازم
  • میوه های دل‌خواه و سس شکلات(اختیاری)
آیس‌ پک توت فرنگی

طرز تهیه آیس‌ پک خانگی توت فرنگی

در ابتدا شیر و یک و نیم لیوان توت‌فرنگی و نصف بستنی را که از چند دقیقه قبل از فریزر خارج کرده‌ایم را داخل دستگاه مخلوط کن می‌ریزیم و عسل را نیز به آن اضافه می‌کنیم تا یک ترکیب کاملا صاف و خوش‌رنگ درست شود. در مرحله بعد باید لیوان دسر را تزیین کنیم که برای این کار از میوه‌های دل‌خواه و همچنین توت‌فرنگی می‌توان استفاده کرد. توت‌فرنگی‌های باقی‌مانده را به اندازه و هر شکلی که مد نظرتان است خرد کنید و در کف و اطراف داخلی ظرف بچیند و ظرف را به مدت پنج دقیقه درون فریزر بگذارید. در ادامه باید بستنی و توت فرنگی‌های خرد شده‌ی باقی‌مانده را به صورت لایه لایه درون ظرف قرار دهیم تا بیشتر از نصف ظرف پر شود.

سپس مخلوط شیر و عسل و بستنی و توت‌فرنگی را داخل ظرف سرو که از قبل آن را با میوه های دل‌خواه و توت‌فرنگی و بستنی تزیین کرده‌اید بریزید و در ادامه روی آن را با خامه فرم گرفته پر کنید و از پودر شکلات و میوه‌های تکه تکه شده برای تزیین و سرو آن استفاده کنید داخل آن یک نی و قاشق بگذارید و نوش جان کنید.

֎ آیس پک طالبی

از میوه‌های خوش‌عطر و بسیار دل‌چسب تابستانی می‌توان به طالبی اشاره کرد که ترکیب آن با بستنی یک ترکیب فوق‌العاده خواهد بود. در ادامه طرز تهیه آیس‌پک طالبی را برای شما عزیزان باز‌گو خواهیم کرد.  مواد لازم برای تهیه آیس‌پک طالبی برای چهار نفر به صورت زیر می‌باشد.

مواد لازم برای چهار نفر:

  • بستنی وانیلی 200 گرم
  • شیر پر‌چرب یک قاشق سر‌پر غذا‌خوری
  • طالبی 400گرم
  • عسل یک قاشق غذا خوری
  • خامه فرم گرفته به میزان لازم
  • میوه های دل‌خواه و سس شکلات(اختیاری)
آیس پک طالبی

طرز تهیه آیس‌ پک خانگی طالبی

در ابتدا شیر و 200 گرم طالبی و نصف بستنی را که از چند دقیقه قبل از فریزر خارج کرده‌ایم را داخل دستگاه مخلوط کن می‌ریزیم و عسل را نیز به آن اضافه می‌کنیم تا یک ترکیب کاملا صاف و خوش‌رنگ درست شود. در کارخانه‌جات تولید این محصول از مخلوط کن صنعتی برای انجام این کار استفاده می‌شود. در مرحله بعد باید لیوان دسر را تزیین کنیم که برای این کار از میوه‌های دل‌خواه و همچنین دیگر میوه‌های فصل و طالبی می‌توان استفاده کرد. طالبی‌های باقی‌مانده را به اندازه و هر شکلی که مد نظرتان است تکه‌تکه کرده و در کف و اطراف داخلی ظرف بچیند و ظرف را به مدت چند دقیقه داخل فریزرگذاشته تا منجمد شود. در ادامه باید بستنی و طالبی‌های خرد شده‌ی باقی‌مانده را به صورت لایه لایه درون ظرف قرار دهیم تا بیشتر از نصف ظرف دسر پر شود.

در ادامه باید مخلوط شیر و عسل و بستنی و طالبی درون مخلوط کن را داخل ظرف سرو که از قبل آن را با میوه های فصل و طالبی و بستنی تزیین کرده‌اید بریزید و در ادامه روی آن را با خامه فرم گرفته پر کنید و از پودر نسکافه یا شکلات و میوه‌های تکه تکه شده برای سرو آن استفاده کنید. در تهیه‌ی آیس‌پک میوه‌های آب‌دار سعی کنید مخلوطی که درست می‌کنید را حد‌اقل پنج دقیقه درون یخچال بگذارید تا کاملا خودش را بگیرد و دل‌چسب‌تر باشد.

֎ آیس‌ پک پسته‌

پسته یکی از اعیانی‌ترین خشکبار‌ها در دنیا شناخته شده است که هم بسیار مقوی است و خواص زیادی برای سلامت انسان دارد و هم اینکه از لحاظ طعم” مزه بسیار مطبوعی دارد. ترکیب بستنی و میوه و پسته و دیگر مغز‌ها و آجیل‌ها یک ترکیب دل‌چسب و بسیار خوش‌طعم خواهد بود که هر ایرانی خواستار آن است. در این بخش شما را با طرز تهیه‌ی آیس‌پک پسته آشنا خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه آیس پک پسته مناسب چهار نفر:

  • بستنی وانیلی 250 گرم
  • شیر پر‌چرب نصف استکان
  • مغز پسته به میزان دل‌خواه (حداقل50 گرم)
  • عسل یک قاشق غذا خوری
  • موز یک عدد
  • خامه زده شده 100 گرم
  • پودر کاکائو
  • میوه های دل‌خواه و سس شکلات و شکلات خرد شده (اختیاری)
آیس‌ پک پسته‌

طرز تهیه آیس‌ پک خانگی پسته

شیر خنک و همراه عسل و نصف بستنی و موز را داخل دستگاه مخلوط‌کن می‌ریزیم تا کاملا یک‌دست شود. پسته ها را خرد کرده و حدودا یک الی دو قاشق  از آن را داخل دستگاه مخلوط‌کن می‌ریزیم تا مواد خوب با هم ترکیب شوند. در ادامه ظرف دسر را با انواع آجیل مانند گردو و پسته و بستنی به‌صورت لایه‌لایه پر کرده (این مرحله بنا به سلیقه‌ی شما پیش می‌رود چرا که هم می‌توان از پودر پسته و آجیل و… برای تزیین استفاده کرد و هم این‌که از آن‌ها به حالت تکه‌تکه شده و ریز شده استفاده کرد).

در ادامه می‌بایست مایع غلیظی که از ترکیب کردن مواد به دست آمده را داخل ظرف و روی مواد چیده شده می‌ریزیم و سپس با خامه زده شده و میوه‌های دل‌خواه و پودر پسته روی ظرف دسر را تزیین می‌کنیم.

نتیجه گیری …

آیس‌پک‌ها از محبوب‌ترین دسر‌ها هستند. ترکیب بستنی با انواع میوه و خشکبار و شیر و خامه جزء ترکیب‌های رویایی و خوش‌طعم است. شما در طرز تهیه آیس‌ پک خانگی کاملا دست‌تان باز است و با هر نوع سلیقه‌ای که دارید می‌توانید این دسر را برای خود تهیه کنید. در استفاده از مقدار عسل و خامه و میوه‌ها برای تزیین نیز، سلیقه‌ی شما حکم می‌کند که چه میزان استفاده کنید تا از طعم آن لذت ببرید.

روی هم رفته تهیه‌ی انواع آیس پک‌ها خیلی سخت نیست و اگر فرد خوش ذوقی باشید می‌توانید با خلاقیت خود، آیس پک‌های دلنشین و متفاوتی خلق کنید؛ در ضمن همان‌طور که توضیح دادیم تولید این دسر زمان‌بر نیست و اگر صاحب کافی‌شاپ، کافه رستوران و … هستید، با به‌کارگیری از آبمیوه گیری صنعتی یا میکسر صنعتی قادر خواهید بود تا مقدار زیادی از این دسر خوش طعم را تهیه کنید؛ و منوی جذاب‌تری به مشتریان خود ارائه کنید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *