مقالات

طرز تهیه آیس پک شکلاتی خوشمزه به روش کافی شاپ و خانگی

طرز تهیه آیس پک شکلاتی

یکی از خوشمزه‌ترین دسرها که طرز تهیه آن نیز بسیار ساده است، طرز تهیه آیس پک شکلاتی می‌باشد. این دسر بی‌نظیر را می‌توان مانند بیرونی‌ها و کافی‌شاپی‌ها در خانه نیز به راحتی تهیه کرد. جالب است بدانید که آیس پک یک برند و دسر ایرانی محسوب می‌شود که بین بچه‌ها، نوجوانان و جوانان طرافداران بسیار زیادی دارد. دسر خوشمزه مذکور را می‌توان با میوه‌های مختلف در طعم‌های گوناگون تهیه کرد. همانطور که گفتیم طرز تهیه آیس پک شکلاتی بسیار راحت و ساده است؛ به طوری که با مخلوط کن صنعتی می‌توان آن را تهیه نمود.

اصولاً بچه‌ها عاشق نوشیدنی‌های خوشمزه و شکلاتی بوده و می‌توان برای آن‌ها این دسر خوش‌طعم را با میوه‌هایی مثل موز یا توت‌فرنگی تهیه کرد. آیس پک شکلاتی یک ترکیب معرکه متشکل از بستی شکلاتی، پودر کاکائو و کمی موز یا خامه است. البته می‌توان از انواع مختلف مغزها در تهیه این نوشیدنی خوشمزه در تمامی فصول سال استفاده کرد. اگر علاقمند به نوشیدنی‌های شکلاتی هستید، می‌توانید این آیس پک را تنها با چند قلم مواد ساده و در دسترس در منزل تهیه کنید. در ادامه این راهنما قصد داریم با طرز تهیه آیس پک شکلاتی آشنا شویم؛ پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

طرز تهیه آیس پک شکلاتی بیرونی

مواد مورد نیاز برای ۴ نفر

  • بستنی وانیلی ۲۵۰ گرم
  • موز ۱ عدد
  • شیر نصف استکان
  • خامه زده شده ۱۰۰ گرم
  • شکلات خرد شده ۱۰۰ گرم
  • مغز گردو ۵۰ گرم
  • مغز پسته ۵۰ گرم
  • پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری
آیس پک شکلاتی

֎ مرحله اول

در مرحله اول باید موز را پوست بگیرید، نصف کنید و داخل پارچ میکسر صنعتی قرار دهید. سپس مغزگردوها و مغز پسته‌ها را به مخلوط کن اضافه کنید. در ادامه نصف استکان شیر را به همراه ۲۵۰ گرم بستنی وانیلی و ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو به سایر مواد در مخلوط کن اضافه نمائید.

֎ مرحله دوم

سپس به منظور ترکیب مواد با یک‌دیگر مخلوط کن را روشن کنید و منتظر بمانید تا مواد به صورت یک‌دست با یک‌دیگر مخلوط شوند. بعد درب مخلوط کن را باز کنید و مواد را به آرامی هم بزنید. چنانچه آیس پک سفت بود می‌توانید مقداری شیر به آن اضافه نمائيد و اگر مواد آیس پک شما شل بود برای غلیظ‌تر شدن آن می‌توانید مقداری بستنی به آن بیافزایید.

֎ مرحله سوم

در مرحله سوم طرز تهیه آیس پک شکلاتی می‌بایست اجازه دهید تا مواد مجدداً مخلوط شوند. توجه داشته باشید که آیس پک شما باید غلظت خوبی داشته باشد. در نهایت آیس پک را در لیوان مورد نظر خود بریزید و با خامه فرم گرفته و شکلات تخته‌ای که از قبل آن را خرد کرده‌اید، سطح بالایی نوشیدنی خود را تزئین یا اصطلاحاً گارنیش کنید. به منظور بخشیدن جلوه‌ای زیباتر به آیس پک خود می‌توانید یک قاشق پایه بلند و یک نی داخل لیوان قرار دهید.

֎ مرحله چهارم

توجه داشته باشید که برای تزئین آیس پک خود محدود به مواردی که گفته شد نخواهید بود. برای تزئین آیس پک علاوه بر شکلات می‌توان از تکه‌های موز و توت‌فرنگی یا هر میوه دلخواه دیگر، اسمارتیز، مارشملو، پودر پسته، پودر نارگیل، سس شکلات و… نیز استفاده نمود. توجه داشته باشید که میزان غلظت آیس پک شما بسیار مهم است؛‌ چرا که در صورت شل بودن بیش از اندازه مواد، تزئیناتی مثل تکه‌های شکلات و میوه و غیره در آن غرق شده و زیبایی آن را کم می‌کند. مواد آیس پک شما باید به اندازه‌ای غلیظ باشد که بتوان آن را هم با قاشق خورد و هم با نی نوشید.

طرز تهیه آیس پک شکلاتی کافی شاپی

مواد لازم برای ۴ نفر

  • بستنی وانیلی ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شربت شکلات ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شیر پرچرب ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • چیپس شکلات ۲ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه فرم گرفته به میزان دلخواه
  • شکلات رنده شده یا تراشیده شده به میزان دلخواه
  • موز ۲ عدد
نحوه تهیه آیس پک شکلاتی

֎ مرحله اول

پیش از شروع توصیه می‌شود شیر و شربت شکلات را در یخچال قرار دهید تا کاملاً سرد شوند. علاوه بر این، بستنی وانیلی را نیز در فریزر قرار دهید تا به طور کامل یخ بزند. توجه داشته باشید که هر اندازه بستنی سردتر باشد، آیس پک شکلاتی شما خوشمزه‌تر خواهد شد. همچنین برای تهیه آیس پک در کافی شاپ ها از ابزار صنعتی مانند شیکر صنعتی و … استفاده می‌نمایند اما شما می‌توانید از مخلوط کن خانگی استفاده نمایید.

֎ مرحله دوم

سپس بستنی، شربت شکلات و شیر را در مخلوط کن بریزید و منتظر بمانید تا مواد مذکور با یک‌دیگر ترکیب شوند. سپس موزها را پوست گرفته و نصف کنید و به مواد اضافه نمائید.

֎ مرحله سوم

می‌توانید لیوانی که قرار است آیس پک را درون آن بریزید را در فریزر قرار دهید تا سرد شود، سپس آن را بعد از گذشت مدت کوتاهی از فریزر بیرون بیاورید و در انتهای کار از تکه‌های موز و توت‌فرنگی به منظور تزئین جداره‌های لیوان استفاده نمائيد. علاوه بر این می‌توانید دیواره داخلی لیوان‌های مدنظر خود را با سس شکلات تزئین کنید.

֎ مرحله چهارم

در نهایت مخلوط به دست آمده را در لیوان‌های مورد نظر بریزید و روی سطح آیس پک را با خامه فرم گرفته و شکلات تراشیده شده تزئین نمایید. نی و قاشق برای هر لیوان آیس پک را فراموش نکنید.

طرز تهیه آیس پک شکلاتی بدون موز

برخی از افراد از میوه درون ترکیبات آیس پک لذت نمی‌برند و ترجیح می‌دهند که این نوشیدنی خوش‌طعم و بی‌نظیر را بدون موز میل کنند. در ادامه با طرز تهیه آیس پک شکلاتی بدون موز آشنا خواهیم شد:

مواد لازم:

  • بستنی شکلاتی ۵۰۰ گرم
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه ۲ قاشق غذاخوری
  • شکلات چیپسی ۱ قاشق غذاخوری
  • گردو ۲ قاشق غذاخوری
  • سس شکلات به مقدار لازم

֎ مرحله اول

در مرحله اول باید آماده‌سازی انجام دهیم. ابتدا بستنی شکلاتی را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید کمی نرم شود و بعد داخل مخلوط کن یا میکسر خود بریزید. توجه داشته باشید که اگر از بستنی شکلاتی برای تهیه آیس پک شکلاتی استفاده می‌کنید، باید به میزان لازم پودر کاکائو نیز به مواد خود بیافزایید. در نهایت پودر کاکائو و شیر را به مواد اضافه نمائيد.

֎ مرحله دوم

در این مرحله باید مواد مورد نظر خود را میکس کنید. برای انجام این کار مخلوط کن را روشن نمایید و چند پالس بزنید تا مواد به صورت یک‌دست مخلوط شوند. سپس خامه صبحانه را به مواد اضافه کنید و چند پالس دیگر بزنید. توجه داشته باشید که افزودن خامه صبحانه به ترکیب مذکور سبب بافت نرم و کرمی آیس پک می‌شود اما وجود آن ضروری نیست؛ یعنی اگر خامه صبحانه در دسترس ندارید می‌توانید مرحله افزودن خامه به مواد آیس پک را حذف کنید.

֎ مرحله سوم

در مرحله سوم باید به میزان ۱ قاشق غذاخوری شکلات چیپسی و ۲ قاشق غذاخوری گردو به مواد اضافه کرده و مجدداً میکس کنید. برای تزئين لیوان‎‌های مدنظر خود می‌توانید مقداری سس شکلاتی را داخل لیوان بریزید و در انتها مقداری اسمارتیز یا مغز دلخواه روی سطح آن قرار دهید.

آموزش تهیه آیس پک شکلاتی

ما در مقاله‌ی ” طرز تهیه آیس پک خانگی ” طعم‌های مختلف دیگری را نیز برای شما بیان نموده‌ایم.

دستور آیس پک شکلاتی خانگی

مواد لازم:

  • خامه ۲ قاشق غذاخوری
  • شیر یک سوم لیوان
  • بستنی شکلاتی نیم کیلو
  • اسمارتیز یا شکلات چیپسی به مقدار لازم
  • موز یا توت‌فرنگی به مقدار دلخواه
  • پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری

֎ مرحله اول

ابتدا شما احتیاج به یک میکسر یا مخلوط کن به منظور ترکیب مواد دارید. مواد مورد نظر آیس پک شکلاتی را آماده کنید و به ترتیب بستنی شکلاتی به همراه ۲ قاشق غذاخوری خامه، ۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو و یک سوم لیوان شیر را داخل مخلوط کن بریزید و مواد را تا جایی که یک‌دست شود مخلوط کنید. توجه داشته باشید که میزان مخلوط شدن مواد با یک‌دیگر بسیار اهمیت دارد؛ از این رو در مخلوط کردن مواد با هم عجله نکنید.

֎ مرحله دوم

پس از این که مواد به طور کامل با هم مخلوط شد می‌توانید پوست موزها را بگیرید و آن‌ها به قطعات کوچک‌تر خرد کنید. سپس توت‌فرنگی‌ها را خرد کرده و همزمان از اسمارتیز یا شکلات چیپسی به دلخواه استفاده نمائید. توجه داشته باشید که این مرحله کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید میوه‌هایی که دوست دارید را به مواد اضافه نمائيد.

֎ مرحله سوم

 در این مرحله پس از این که مواد آیس پک کاملاً با هم ترکیب شدند باید لیوان مدنظر خود را آماده کنید. برای تزئين لیوان خود می‌توانید درون آن مقداری موز و توت‌فرنگی خرد شده بریزید و بعد اسمارتیزها و شکلات چیپسی را اضافه نمایید. در نهایت روی موارد مذکور آیس پک شکلاتی آماده را بریزید.

֎ مرحله چهارم

در مرحله چهارم نوبت به تزئین و سرو آن می‌رسد. پس از این که مواد را درون لیوان‌ها ریختید، می‌توانید به صورت دلخواه روی آن را با شکلات چیپسی، اسمارتیز یا انواع مختلف شکلات‌ها تزئين و سرو کنید. در این مرحله آیس پک شکلاتی خوشمزه خانگی شما آماده بوده و می‌توانید آن را نوش جان کنید.

طرز تهیه آیس پک شکلاتی بیرونی

سخن پایانی

در این مقاله از سری مقالات بازرگانی وزیری با طرز تهیه آیس پک شکلاتی خوشمزه به صورت کافی شاپی و خانگی آشنا شدیم. توجه داشته باشید که میزان غلظت مواد آیس پک درون میکسر بسیار اهمیت دارد؛ بنابراین هنگام مخلوط کردن آن عجله نکنید و در صورت نیاز از شیر یا بستنی برای رقیق کردن یا غلیظ کردن مواد استفاده نمائيد

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *