مقالات

خواص شگفت انگیز آب سیب

خواص آب سیب

سیب یکی از بهترین میوه‌ها در روی زمین است که از داستان آدم و حوا، می‌توان به خاص بودن این میوه نسبت به سایر میوه‌ها پی برد. از آن جایی که ۸۸ درصد سیب را آب تشکیل داده است، گرفتن آب آن و خوردن آن به صورت آب سیب، با توجه به غنی بودن این میوه از مواد مفید، بی‌شمار خواص از آب سیب را برای بدن انسان می‌توان نام برد. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با خواص آب سیب آشنا شوید. 

خواص آب سیب چیست ؟

همانطور که گفتیم که آب سیب دارای فواید بسیار زیادب است البته هر چه مصرف این آبمیوه دلپذیر تازه تر و طبیعی تر باشد بهتر است. البته بخاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد هر نوشیدنی یا ماده غذایی نیز دارای عوارضی است. پس علاوه بر مصرف طبیعی این نوشیدنی از نوشیدن بیش از حد آن نیز پرهیز نمایید. اما شاید برای شما سوال ” خواص آب سیب چیست ” نیز پیش بیاید که در ادامه به آن پاسخ خواهیم داد. این خواص عبارتند از :

֎ خواص آب سیب در باداری

در آب سیب بسیاری از مواد مغذی ضروری برای مادر باردار وجود دارد. برخی از این مواد، ویتامین‌های بی‌و سی، کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر، تیامین، ریبوفلاوین و فیبر می‌باشند. از خواص آب سیب در باداری این می‌باشد که می‌تواند، مادر را از این مواد تا حدودی تامین نماید. از دیگر خواص آب سیب در باداری، گفته شده است که مادری که در این دوران آب سیب مصرف کند، باعث کاهش احتمال بروز بیماری‌های آلرژیک و نیز آسم در فرزندان خود خواهد شد. کمک به رشد استخوان‌های مادر و جنین از موارد مهم خواص آب سیب می‌باشد. در ادامه‌ی این مقاله با خواص آب سیب برای بدن آشنا خواهیم شد. 

فواید آب سیب

دستگاه آبمیوه گیری G100 تولیدی شرکت هلال یکی از دستگاه‌های خوش قیمت و مناسب برای گرفتن آب سیب می‌باشد. برای اطلاع از ” قیمت و خرید دستگاه آبمیوه گیری صنعتی هلال مدل G100 “ کلیک نمایید.

֎ بهبود و تقویت سیستم ایمنی

سیستم ایمنی در بدن ما نقش مهمی در برابر عوامل بیماری‌زا ایفا می‌کند. با وجود همه گیری بیماری کرونا در جهان این موضوع که سیستم ایمنی خود را تا جایی که می‌توانیم تقویت کنیم بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است. یکی از خواص آب سیب ، کمک به سیستم ایمنی بدن در برابر عومل بیماری‌زا می‌باشد که این امر به دلیل حضور ترکیباتی همچون فلاونوئید، کومین، تانن، فنول در آب سیب است. علاوه بر این، آب سیب غنی از ویتامین سی بوده که خود نقش زیادی در حفاضت از بدن، و تقویت سلول‌های ایمنی بدن ایفا می‌کند. 

֎ تقویت سیستم قلب و عروق

از خواص آب سیب که می‌تواند دلیل محکمی برای این که ما را به نوشیدن آن تشویق کند این است که بسیار برای سیستم قلبی ما مفید بوده و منبع خوبی از پتاسیم می‌باشد. از آن جایی که پتاسیم برای کار قلب بسیار مفید است پس این عمر باعث بهبود کارکرد قلب می‌شود. از دیگر خواص آب سیب می‌توان به کاهش کلسترول به دلیل وجود پکتین در این میوه و کمک به بهبود سیستم عروقی نیز اشاره کرد. 

֎ کمک‌رسانی به دفع سموم از کبد

سموم مختلفی که از راه مواد غذایی مضر و یا نوشیدنی‌ها به بدن انسان‌ها وارد می‌شوند ابتدا به کبد می‌رود و در این مکان دفع مواد سمی کنترل می‌شود. یکی از موادی که می‌تواند در تخلیه و دفع سموم در کبد بسیار کمک کننده باشد، آب سیب است. 

֎ کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲

از خواص آب سیب که در سلامتی ما نقش مهمی دارد، پیشگیری از ابتلا به دیابت و کنترل قند خون است. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب سیب خطر ابتلا به دیابت را پایین می‌آورند. در تحقیقات گفته شده است که مصرف روزانه سیب می‌تواند ابتلا به دیابت نوع ۲ را تا ۳۶ درصد کاهش دهد. و این نکته را خوب است بدانید که مصرف به اندازه‌ی آب سیب برای مبتلایان به دیابت نیز ضرری ندارد. 

֎ پیشگیری از سرطان

از آن جایی که آب سیب سرشار از موادی همچون اسید فنولیک و فلاونوئید‌ها می‌باشد. تحقیقات ثابت کرده که این مواد موجود در سیب باعث جلوگیری از پیشرفت روند بد خیمی سلول‌های سرطانی به خصوص در ریه‌ها می‌شود. مصرف فیبر نیز گفته شده است که بهبود سرطان کولورکتال کمک خواهد کرد. علاوه بر این خواص آب سیب ، تحقیقات نشان داده که خوردن آب سیب، ابتلا به سرطان پانکراس را نیز تا ۲۳ درصد کم می‌کند. این موارد گفته شده از خواص آب سیب را به یاد داشته باشید و از خوردن آن در حد اعتدال هرگز دریغ نکنید. 

خواص آب سیب در بارداری

֎ خواص آب سیب در پیشگیری از ابتلا به آسم

به طور کلی، افرادی که آب سیب به طور منظم مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که به ندرت آب سیب می‌خورند، عملکرد ریوی بسیار بهتر و مشکلات تنفسی کمتری، خواهند داشت. موادی که در آب سیب وجود دارد مثل فیتوکمیکال‌ها و پلی فنول و فلاونوئید می‌توانند از حملات آسم در افراد جلوگیری کنند. 

֎ بهبود عملکرد سیستم گوارش 

آب سیب حاوی مقدار زیادی فیبر می‌باشد که این ماده به هضم غذا کمک زیادی می‌کند. اگر شما احساس گرسنگی می‌کنید و وعده‌ی غذایی شما هنوز حاضر نشده، نوشیدن آب سیب می‌تواند به سیر شدن موقت شما تا آماده شدن غذا بسیار کمک کند. ترکیبات فنولیک آب سیب که حاوی خواص ضد اکسید می‌باشد در درمان انواع زخم‌های گوارشی به خصوص زخم معده مفید است. بسیاری از افراد با مشکلات یبوست روزانه دست و پنجه نرم می‌کنند که توصیه‌ای که این افراد می‌شود این است که به رژیم غذایی خود آب سیب را حتما اضافه کنند زیرا باعث بهبود یبوست خواهد شد. دیگر مورد مهم در رابطه با سیستم گوارش سندرم روده تحریک‌پذیر است که یک اختلال گوارشی با علائم درد و گرفتگی شکمی می‌باشد که در درمان این بیماری به افراد توصیه می‌شود مواد پر فیبر بخورند پس این افراد برای درمان سریع‌تر می‌توانند آب سیب بنوشند.

این فیبر در جای دیگر نیز به کمک سلامت بدن انسان می‌آید و باعث کاهش و فشار بر روی لگن و نیز ناحیه مقعد می‌شود که این موضوع مهم از هموروئید که بسیار دردناک بوده و رگ‌های کانال مقعد را دچار تورم می‌کند، تا حدود بسیار زیادی جلوگیری می‌کند. 

֎ پیشگیری از عفونت‌های دستگاه ادراری 

آب سیب خاصیت بهبود عفونت‌های دستگاه ادراری را نیز با متعادل ساختن بدن، امکان رشد عفونت‌های ادرار را به حداقل رسانده و دستگاه ادراری را از وجود میکروب‌های آلوده برای بدن پاک خواهد کرد. 

یکی دیگر از دستگاه‌های صنعتی مناسب برای گرفتن آب سیب دستگاه G60 می‌باشد که برای مصارف خانگی نیز بسیار مناسب است. برای اطلاع از ” قیمت و خرید دستگاه آبمیوه گیری صنعتی هلال مدل G60 “ کلیک نمایید.

֎ متعادل‌سازی سطح استروژن

آب سیب غنی از ماده به نام فتو استروژن می‌باشد که باعث می‌شود تا سطح استروژن شما پایین نیاید این امر در خانم‌ها بسیار مهم است زیرا چرخه‌ی قاعدگی آن‌ها منظم و البته روند تولید مثل و هورمون‌های آن‌ها به درستی تنظیم خواهد شد. 

֎ افزایش سلامت چشم و کاهش آب مروارید

آب سیب دارای ویتامین آ می‌باشد که این موضوع باعث تقویت قوت بینایی و کاهش مشکلات و اختلالات چشمی می‌شود. همچنین نوشیدن آب سیب باعث افرایش قدرت دید افراد در شب نیز می‌شود. از جمله نکات مهم در خواص آب سیب این است که با توجه به آنتی اکسیدان‌های موجود در آن باعث کاهش ابتلا به آب مروارید تا حدود ۱۵ درصد در افراد می‌شود. 

֎ تقویت عملکرد مغز

از خواص آب سیب برای بهبود عملکرد مغز می‌توان به کمک به تسکین نشانه‌های بیماری‌های عصبی و نیز کاهش استرس اشاره کرد. آنتی اکسیدان‌های موجود در آب سیب می‌تواند از ابتلا به بیماری پارکینسون پیشگیری کند. علاوه بر این، مواد موجود در آب سیب با مصرف آن به صورت منظم می‌توانند مانع ابتلا افراد به آلزایمر در سالمندی تا حدود زیادی بشود. 

֎ کاهش چربی بدن و لاغری 

یکی از موارد قابل ذکر خواص آب سیب ، مصرف آن بخاطر لاغری است. آب سیب باعث افزایش متابولیسم بدن، کاهش چربی، کاهش سطح کلسترول شده و در نتیجه به افرادی که می‌خواهد رژیم لاغری اصولی را دنبال کنند، توصیه می‌شود که آب سیب را حتما در برنامه غذایی روزانه خود جای دهند و تاثیر زیاد آن در نتیجه‌ی دلخواه خود را در طول زمان خواهند دید. 

خواص آب سیب و لاغری

֎ درخشندگی و سلامت پوست

آب سیب می‌تواند با ترکیبات ضد التهاب خود مانند آنتی اکسیدان ها، از پوست ما در برابر آسیب‌های پوستی و سرطان‌ها به خوبی محافظت کند. ویتامین‌های موجود در آب سیب باعث ایجاد حس نرمی و لطافت در پوست اندام‌های شما می‌شود. به دلیل وجود مقدار زیادی آب در این نوشیدنی، آبرسانی پوست نیز به خوبی انجام می‌شود و از دهیدراته شدن پوست که باعث بسیاری از مشکلات پوستی مانند ایجاد چین و چروک، جلوگیری می‌کند. اگر دوست دارید پوست روشن‌تری داشته باشید، بیشتر آب سیب مصرف کنید. کلاژن و خاصیت کشسانی بی‌نظیری که در این ماده وجود دارد، باعث شادابی و درخشانی بیشتر پوست خواهد شد. 

֎ بهترین زمان مصرف آب سیب

خواص گفته شده برای آب سیب زمانی می‌تواند بیشتر خود را نشان دهد که، در وقت مناسبی نوشیده شود. اگر می‌خواهید بخش بیشتری از خواص آب سیب به شما برسد، بهترین زمان برای مصرف آب سیب، اول صبح، قبل از صبحانه و به صورت ناشتا می‌باشد. در این زمان مصرف آب سیب بسیار تاثیرگذار می‌باشد. 

آبمیوه گیری G75 یکی از پرقدرت ترین آبمیوه گیری‌ها می‌باشد که برای گرفتن آب سیب بسیار مناسب می‌باشد.. برای اطلاع از ” قیمت و خرید دستگاه آبمیوه گیری صنعتی هلال مدل G75 “ کلیک نمایید.

نکات مفید در مصرف آب سیب 

  • برای افزایش سوخت و ساز بدن آب سیب را بعد از ورزش بنوشید. 
  • آب سیب را حتما تازه بنوشید. 
  • اگر به هر دلیلی دچار کم آبی شدید، خصوصا در فصول گرم سال، مصرف آب سیب می‌تواند برای تامین آب بدن شما مفید باشد. 
  • برای پیشگیری از سرما خوردگی مصرف منظم آب سیب توصیه می‌شود. 
  • آب سیب در بهبود سلامت دندان‌های شما نیز مفید خواهد بود بنابراین توصیه می‌شود بعد از آب میوه‌های دیگر و در آخر نوشیده شود. 
  • برای اثرگذاری بهتر بر روی تقویت قدرت چشم، این نوشیدنی را خوب است که با آب هویج مخلوط کنید. 

نتیجه گیری

خوردن آب تمامی میوه‌ها بسیار برای بدن مفید خواهد بود اما یک جمله می‌تواند آب سیب را از تمام میوه‌ها جدا کرده و آن را با ارزش‌تر کند و آن هم این است که؛ اگر می‌خواهید به دکتر مراجعه نکنید به صورت منظم آب سیب مصرف کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *